“Māras Bize” Montessori | Piklere |

Svarīgākais

  • Vecuma kategorijas:
    • 1…6 (pirmskolas vecuma bērni)
    • 7…12 (sākumskolas vecuma bērni)
  • Valodas: latviešu
  • Tips:
    • rīta (8:00-12:00)
    • pēcpusdienas (12:00-17:00)
    • brīvdienās
  • Pulciņa norises vieta: Kalnciema iela 44-1, Rīga
Pieteikties pulciņam

Galerija

Apraksts

  • Nodarbības bērniem no 6 – 12 mēnešiem:

Šajā vecumā bērnam joprojām īpaši nepieciešamas emocionāli tuvas un piepildītas attiecības ar savu aprūpētāju. Šis ir laiks, kad bērns ir kļuvis krietni kustīgāks: līšana, rāpošana, sēdēšana, pirmie soļi… Jauni sasniegumi, iepazīstot savu ķermeni un diezgan daudz vingrināšanās, lai šīs prasmes nostiprinātu. Kā arī ar vērienu, caur visām maņām tiek apgūta apkārtējā vide ne tikai ap savu asi, bet jau krietni plašāk.

Cilvēks jau piedzimst ar vajadzību attīstīties, izzināt. Nav vajadzības bērnu steidzināt sasniegt jaunas virsotnes, ja viņam pašam ir vajadzība izdzīvot, nostiprināt kādas citas lietas. Līdzīgi kā dabā aug ozols no mazas zīlītes- sākumā dziļumā tiek dzītas dziļas, pamatīgas saknes, lai varētu uz augšu veidoties stumbrs. Ja saknēm nebūs gana laika stiprināties, koks nevarēs augt savā varenībā. Ir vajadzīga laba augsne un laiks. Tā bērnam – ir vajadzīga emocionālā un sagatavotā vide sev apkārt, lai savā tempā augtu liels!

  • Nodarbības bērniem no 1 gada – 3 gadiem:

Šajā vecumposmā bērnam ir vēlme iepazīst pasauli caur priekšmetiem, grāmatām un pārsvara caur savu personīgo pieredzi. Bērns veido sevi,  liekot lietā visas savas maņas, lai absorbētu milzīgu jaunas informācijas daudzumu. Ļoti aktīvs sajūtu periods, valodas periods, kas tiešā veidā saistīts ar sīkās motorikas aktivizēšanu. Vairākkārtēja darbību atkārtošana trenē precizitāti, koncentrēšanās spēju, domāšanu, atmiņu un citus izziņas procesus. Bērns sāk sevi uztvert kā patstāvīgu cilvēku un nozīmīgs laiks ES periodam. Aug prieks par darbiņu, ko izdodas veikt PAŠAM! Aizvien biežāk dzirdami vārdi: “Es pats!”.

  • Nodarbības bērniem no 4 gadiem – 7 gadiem:

Laiks, kad visas sajūtas ir aktuālas un tās jātrenē. Sajūtas padara cilvēku izzinošāku un sajūtu orgānu attīstība ietekmē domāšanas orgānus. Ja ir iespēja jauno iemācīties caur sajušanu, šīs zināšanas krietni vispusīgāk paliek atmiņā, jo ir izdzīvotas un izprastas, nevis tikai tehniski iegaumētas. Vecumposms, kad ļoti vērtīgi attīstīt prātu, ķermeni un garu.

Nodarbībās tiek izmantots Montessori praktiskās dzīves materiāls, sajūtu materiāls, valodas materiāls, materiāls skaitļu pasaules iepazīšanai un citu aktuālu tēmu risināšanai.  Kā arī dažādi materiāli radošām aktivitātēm un  sevis pilnveidošanai.

Sensitīvo fāžu ietvaros,  kopā uzzināsim, sajutīsim un apgūsim to, kas katram aktuāls.

  • Individuālās nodarbības:

Harmoniskas attīstības studijā pārsvarā notiek grupu nodarbības.

Taču reizēm ir nepieciešama kāda individuālā nodarbības reize kopā ar bērnu un viņa vecākiem, lai izrunātu sadarbības plānu, vēlmes un aktualitātes. Lai bērns, nākot uz kopējo nodarbību, jau justos drošāks studijas telpās un varētu pilnvērtīgāk izmantot savu potenciālu nodarbības laikā. Šo iespēju var izmantot jebkuras (6-12 m., 1-3 g., 4-7 g.) vecumgrupas bērnu vecāki ar savu bērniņu.

Neatkarīgi no bērna vecuma, individuālā nodarbība var būt pat ļoti vērtīga gan bērnam pašam, gan viņa vecākiem, jo tā varam piedzīvot nedalītu uzmanību un no cita skatupunkta paskatīties uz šī brīža attīstības posmu. Kā arī, iespējams, pamanīt papildus nianses …

Karte